کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

سفر به بلفاست

یک روز در بلفاست

 

دوباره 24 ساعت سفر برای آنهایی که وقتشان طلاست و هرگز به دنبال از دست دادن این طلای نیستند این بار به قاره سبز سفری کوتاه خواهیم کرد تا شمایی که بیشتر به کسب و کارتان فکر می کنید و فقط 24 ساعت برای تفریح زمان دارید خاطراتی بسیار بیاد ماندی را از سفرخود در بلفاست به ارمغان بیاورید.

شهر بلفاست که در قرن بیستم خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کرده هنوز هم به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در ایرلند شناخته شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود می بیند البته این شهر پس از ساختن کشتی معروف و تاریخ ساز تایتانیک همیشه در ذهن مردم و ساکنان دهکده جهانی زنده مانده است ولی امروزه به هر گوشه از این شهر ساحلی که بنگرید حرکت و پویایی را شاهد خواهید بود و هرگز سکون و خمودگی برای این شهر و مردمش ترجمه نشده است.

گلخانه کالج کوئینز

Web: www.belfastcity.gov.uk

صحر خیز باشید و روز خود را با بازدید از گلخانه کالج کوئینز شروع کنید.  این باغ که در واقع موزه گیاهشناسی کالج کوئینز در این شهر است می تواند آرامشی همراه با طراوت صبحگاهی را به شما هدیه دهد تا 24 ساعت امروز را سرشار از انرژی بگذرانیید. این گل ها با رنگهای بسیار زیبای خود می توانند مناظر بسیار مناسبی برای عکاسی به شما هدیه دهند. موزه های آثار هنری، سکه و جانورشناسی نیز در محوطه اطراف این باغ گیاهشناسی واقع شده اند بنابراین می توانید پس از آن سری به موزه های نامبرده شده بزنید و از تاریخ این سرزمین آگاهی یابید. نکته جالب توجه این است که این بازدید برای شما خرجی نخواهد داشت چون بازدید از این مرکز رایگان است.

Bright's رستوران

Web: brightsrestaurantbelfast.co.uk

حالا که صبح را با این انرژی آغاز کردید نوبت لذت بردن از یک وعده صبحانه اصیل ایرلندی در رستورانbright's  در بلفاست رسیده، این رستوران که محیطی کاملا آرام و سنتی را در اختیار مهمانان خود می گذارد می تواند حال و هوای اوایل قرن بیستم و زندگی اصیل ایرلندی را برای شما زنده کند، معروفترین صبحانه این رستوران املت مخصوص آن که همراه نان سیردار و چای سرو می شود بین گردشگران است پس بفرمایید صبحانه ایرلندی.

بازار خیابان جورج

Web:  www.blfast city.gov.uk

اصیلترین سنت های این شهر تاریخی کشاورزی و کاشت محصولات باغی در زمین های اطراف شهر و باغچه های منازل است اما بازار سبزیجات سنتی جورج  در این شهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگران خارجی است. عطر سبزیجات تازه و خانگی معمولا هم محلی ها و هم گردشگران را به سمت این بازار می کشاند. بازار سبزیجات جورج که فقط 3 روز آخر هفته مشغول به کار است مسئولیت تامین سبزیجات و خوراکی های ساکنان شهر را تا آخر هفته برعهده دارد. نکته جالب این که حضور بسیار پرتعداد گردشگران همراه دوربین های خود بین مردم محلی در این بازار  نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند.

باغ وحش بلفاست

Web: www.belfastzoo.co.uk

خوب نزدیک ظهر شده و می توانید به باغ وحش سری بزنید چون ساعت کار این مرکز تازه شروع به کار کرده و درب باغ وحش برای بازدید عمومی بخصوص گردشگران گشوده شده است.این باغ وحش که در منطقه کوهستان شهر و نزدیک کوه cavehill ساخته شده مکانی آرام و زیبا برای حیوانات شده و البته این آرامش برای دوری از هیاهوی زندگی شهر برای ما لازم است. بطور کل حیوانات این باغ وحش و خدمات جانبی آن مثل نمایش فیلم 3 بعدی از حیوانات ماقبل تاریخ می تواند سرگرمی مناسبی برای خانواده بخصوص کودکان باشد.

 

توردوچرخه سواری در بلفاست

Web: www. Belfastcitybiketours.com

از صبح تا این موقع یعنی ظهر در شهر بلفاست مشغول بازدید از مراکز تفریحی و فرهنگی بودید و حالا نوبت کمی هیجان رسیده تا برای یک وعده غذای اصیل ناهار خوشمزه و محلی ایرلندی آماده شوید بنابراین می توانید از هوای پاک شهر و سرسبزی اطراف شهر هنگام دوچرخه سواری لذت ببرید این تورها که معمولا برای گردشگران بسیار جذاب است می تواند ساعتی خاطره انگیز را برای شما که گردشگر 24 ساعته بلفاست هستید فراهم کند. به یاد داشته باشید قوانین این شهر در مورد دوچرخه سواری بسیار سفت و سخت است و باید آنها را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

موزه تایتانیک

Web: titanic Belfast.com

اگرچه کشتی تفریحی تایتانیک حدود یکصدسال پیش باعث ایجاد تراژدی ناگواری در تاریخ این شهر شد، اما هنوز صدای بوق این کشتی در زادگاهش شنیده می شود و گردشگران زیادی را به سمت خود یا در واقع موزه ای نمادین از تایتانیک می کشد. این موزه که نزدیک ساحل و در محوطه موج شکنی که یک قرن پیش تایتانیک ساخته شده با آثار تاریخی خود از این کشتی و البته دیگر آثار محل مناسبی برای بازسازی خاطرات اوایل قرن بیستم بوده است. این موزه آثاری چون نقشه های ساخت و وسایل بازماندگان این کشتی و البته عکس های یادگاری از مراحل ساخت آن کشتی را در خود جای داده است.

کاخ بلفاست

Web: www.discovernorthernireland.com

این کاخ که درواقع یکی از مشهورترین مکان‌های برگزاری مراسم عروسی مردم بلفاست است، از نظر تاریخی جاذبه‌های فراوانی برای گردشگری 24 ساعته ما نیز دارد. این قلعه قدیمی که در دل خود ناگفته‌های بسیاری را محفوظ نگهداشته، سعی می‌کند با آثار تاریخی و مشهور داخلش درددلی هرچند کوتاه با بازدیدکنندگان خود داشته باشد و کمی از بار رازهای خود بکاهد.

 

سالن تئاتر بلفاست

Web: www.lyrictheatre.co.ak.

اگر اهل ادب و هنر و موسیقی هستید، حتما باید به این سالن تئاتر در بلفاست سری بزنید یا بتوانید درک بهتری از فرهنگ این منطقه داشته باشید. این سالن که سال 1950 ساخته شده، همیشه محل گردهمایی اکثر هنردوستان و علاقه‌مندان به تئاتر و موسیقی در این شهر بوده است.

 

MCHgh's رستوران

Web: www.mchughsbar.com

لذت غذا خوردن در این رستوران شاید فقط یک بار در زندگی شما اتفاق بیفتد، بنابراین بهترین استفاده را از محیط زیبای آن ببرید. این رستوران در سال 1711 میلادی به عنوان کافه ساخته شده است، با تغییراتی اساسی و با حفظ آثار تاریخی خود توانسته رستورانی بسیار مجلل برای یک وعده غذای به‌یادماندنی باشد و گردشگران زیادی را با خود جلب کند. فضای 300 ساله این رستوران توانسته خود به عنوان جاذبه‌‌ای بسیار جالب برای گردشگران حتی ساکنان شهر باشد، بنابراین حتما سری به این رستوران بزنید.

میدان ویتوریا

Web: www.victoriasquare.com

اگر قرار است برای خانواده سوغات بخرید بهترین محل همین محل یا میدان ویتوریا که در اصل میدان اصلی بلفاست است برای شماست.  پاساژ ویکتوریا که همانند فانوس دریایی در تاریکی شب می‌درخشد و توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. سعی کنید ولخرجی نکنید، چون همه شرایط برای ولخرجی مهیاست.

کم‌کم به انتهای 24 ساعت نزدیک می‌شویم، بنابراین اگرچه خسته هستید، ولی هنوز 2 مکان دیگر باقیمانده که حتما باید سری به‌ آنجا بزنید تا واقعا بتوانید بگویید بلفاست را دیده‌اید.

Bert's jazzرستوران

Web: www.themerchanthotel.com

این رستوران و کافه بهترین مکان برای مهیا کردن شامی خاطره‌انگیز برای گردشگران است. بخش موسیقی زنده جاز هنگام میل کردن شام واقعا می‌تواند اشتهای شما را تحریک کند تا حسابی از غذای خود لذت ببرید. این رستوران ، سال 2011 میلادی به عنوان یکی از بهترین سالن‌های غذاخوری انگلستان نامش در فهرست بهترین‌های این کشور به ثبت رسیده.

حالا پس از صرف شامی‌ لذیذ می‌توانید کمی در ساحل قدم بزنید و با نسیم خنک شبانگاهی مروری بر 24 ساعت گذشته خود داشته باشید و کم‌کم آماده ترک این شهر رویایی شوید. پس از محیط اطراف خود لذت ببرید تا 24 ساعت بعدی در گوشه دیگری از دهکده جهانی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد