کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

10 مقصد طولانی هوایی

مقاصد طولانی هوایی در سراسر جهان

همیشه فاصله بین مبداء و مقصد یکی از عوامل تعیین کننده سفر و بیشترین عامل تاثیرگذار در انتخاب مقصد گردشگران بوده و هست. بسیاری از گردشگران در سراسر جهانی قبل سفر سعی می کنند مدت زمان سفر خود برای رسیدن به مقصد را تعیین و فاصله بین مبدائ و مقصد خود را بررسی کنند.  با توجه به رشد و گسترش صنعت حمل و نقل هوایی در قرن حاضر بهترین مقصد را برای سفر انتخاب می کنند.

 بطور کلی اولین گزینه برای سفر گردشگران استفاده از حمل و نقل هوایی است و به همین دلیل بیشتر شرکت های حمل و نقل هوایی سعی در ارتقاء خدمات و ایجاد مسیرهای پروازی جدید و البته مستقیم ، برای جلب رضایت مسافرانشان دارند.

هرچند گاهی مسافران و گردشگران برای کاستن از سختی های اینگونه سفرهای طولانی اقدام به انتخاب مسیرهای چند تکه می کنند یعنی از فرودگاه مبداء به فرودگاه ترانزیت پرواز می کنند و پس از کمی استراحت در فرودگاه ترانزیت با تغییر هواپیما سعی در تغییر فضای سفر خود دارند هرچند که اینگونه انتخاب ها ممکن است از نظر اقتصادی به صرفه باشد اما گاهی مسافران و گردشگران به دلیل نداشتن وقت کافی مجبور به استفاده از مسیرهای یکسره هستند، اینجاست که اهمیت پروازهای یکسره جلوه گر خواهد شد هرچند که طولانی و خسته کننده باشند.

به همین دلیل اگر از آن دسته گردشگران هستید که قبل از سفر به فاصله بین مبداء و مقصد سفرتان فکر می کنید و زمان هم برایتان اهمیت دارد . حتما این مطلب را مطالعه کنید چون قصد داریم 10 مقصد طولانی هوایی (طولانی ترین مسیرهای مسافرتی هوایی) جهان را به شما معرفی کنیم ، شاید تحمل اینگونه سفرها حتی با امکانات پیشرفته شرکت های حمل و نقل هوایی معروف امروزه جهان برای شما نیز بسیار مشکل باشد و مشکلات ایجاد شده براثر یک پرواز طولانی که اصلی ترین آن جت لگ (jet lag)  شناخته شده باعث تغییر عقیده شما در سفرتان بشود. البته لازم به یادآوری هست که مسیرهای معرفی شده در این لیست ده تایی تنها مسیرهای موجود بین مبداء و مقصد های معرفی شده نیست اما طولانی ترین آنهاست.

10. نیویورک به هنگ کنگ با خطوط هوایی کتی پاسفیک

New York to Hong Kong on Cathay Pacific

مسافت بین مبداء و مقصد: 8059 مایل

مدت زمان تقریبی پرواز: 16 ساعت

این مسیر پروازی بین دو کشور به دلیل رشد اقتصادی و تقاضای سفر مسافران آنها ایجاد شده و این شرکت هواپیمایی با توجه به این رشد، 3 پرواز روزانه را بین دو فرودگاه جان اف کندی JFK و فرودگاه مرکزی هنگ کنگ HKG برقرار کرده . هرچند این شرکت هواپیمایی در بین مسافران آمریکایی خود زیاد شناخته شده نیست و به عنوان یکی از شرکت های معروف آسیایی شناخته شده اما توانسته با توجه به رشد روز افزون مسافران این مسیر و ارایه سرویس های مناسب، مدت طولانی این پرواز و سختی آن را برای مسافرانش بکاهد.

پرواز 16 ساعته بوئینگ 777 این شرکت باعث شده که مسیر پروازی بین هنگ کنگ و نیویورک دهمین رتبه یا درواقع آخرین رتبه از لیست ده تایی ما را به خود اختصاص دهد .

9. دالاس به بریس بانه با شرکت هواپیمایی کوانتاز

Dallas-Fort Worth to Brisbane on Qantas

مسافت بین مبداء و مقصد 8589 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت

هیچ تصور کرده اید 16 ساعت پرواز با هواپیما در ارتفاع 12 هزار متری از سطح زمین چه احساسی خواهد داشت پس اگر علاقمند به درک این موضوع هستید می توانید  مسیر هوایی بین دو فرودگاه دالاس تا بریس بانه را به شما پیشنهاد می کنیم  که با آن می توانید تجربه 16 ساعته پرواز را به خودتان هدیه دهید البته اگر تحمل بی خوابی و اختلالات ناشی از تغییر زمان را دارید.

 هرچند شرکت هواپیمایی ارایه دهنده این مسیر سعی کرده با استفاده از پیشرفته ترین هواپیماها و ارایه خدمات بسیار با کیفیت سختی های این سفر را برای مسافرانش بکاهد اما بیشترین ناراحتی از سوی مسافران اختلاف ساعت بین دو شهر یا همان جت لگ عنوان شده که همین موضوع باعث شده این مسیر پروازی در لیست ده تایی ما یک رتبه بالا رود و به پله نهم صعود کند.

8. ژوهانسبورگ به نیویورک با شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی

Johannesburg to New York on South African Airways

مسافت بین مبداء و مقصد 7970 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت

اماهشتمین پله از پله کان ده تایی سفرهای طولانی هوایی ما در جهان که تقریبا همانند دو رتبه قبلی پروازی 16 ساعته در مسیر پروازی بین نیویورک در آمریکا و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. بطور کلی پرواز مستقیم به این دو شهر از سال 2011 میلادی توسط شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی راه اندازی و هواپیماهایش برای اولین بار در فرودگاه جان اف کندی فرود آمدند .

  این شرکت هواپیمایی روزانه یک پرواز بین دو فرودگاه انجام می دهد که همگی آنها با ایرباس A340 و 300 نفر مسافر انجام می شود مدت زمان این پرواز باعث شده که مسافرانش 3 وعده غذای اصلی خود را در هواپیما صرف کنند این موضوع بیانگر این است که مسافران در این سفر تقریبا یک روز در هواپیما هستند.  هرچند ردیف های 2-4-2 صندلی این هواپیما می تواند از سختی های این پرواز بکاهد اما با زهم 16 ساعت در هواپیما برای برخی از مسافران مشکل ساز خواهد بود و گاهی تعدادی از آنها را از این سفر منصرف خواهد کرد.

7. نیوآرک؛ نیوجرسی به هنگ کنگ با یونایتد ایرلاین

Newark to Hong Kong on United Airline

مسافت بین مبداء و مقصد 8065 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت

پرواز بین این دو مقصد یعنی نیوآرک (نیوجرسی) در ایالات متحده آمریکا به کشور هنگ کنگ با شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین با توجه به سختی های یک سفر 16 ساعته با هواپیماهای کوچک این شرکت توانسته رتبه هفتم جدول ده تایی ما را به خود اختصاص دهد. هرچند مدت پرواز این سفر همانند 3 رتبه قبلی بوده اما شرایط سفری 16 ساعته در اینگونه هواپیماها توانسته این رتبه را برای این مسیرهوایی به دست آورد. بطور کلی شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین با توجه به شرایط آمریکا و تعدد سفرهای این کشور دچار مشکلاتی از نظر سطح کیفیت خدمات بوده و از نظر رتبه بندی جهانی در sky trax رتبه زیاد جالبی ندارد بطوری که در نظر سنجی بین مسافران این شرکت توانسته 1/4 امتیاز را از 10 امتیاز کسب کند بنابراین با توجه به سختی این پرواز، این مسیر مستحق دریافت رتبه هفتم لیست ما خواهد بود.

6. آتلانتا به ژوهانسبورگ با هواپیمایی دلتا

Atlanta to Johannesburg on Delta Airlines

مسافت بین مبداء و مقصد 8433 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت و پانزده دقیقه

4 خلبان و دو گروه خدمه پروازی این شرکت در مسیر یاد شده از آتلانتا به ژوهانسبورگ خود حاکی از طولانی وسخت بودن این پرواز خواهد بود. این اعداد و ارقام کافی است که هر مسافری را از این سفر منصرف کند اما هنوزهم تعداد زیادی این مسیر را با همین شرکت هواپیمایی هر ساله طی می کنند. پرواز بین این فرودگاه که با بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی دلتا انجام می شود حدود 8500 مایل را طی می کند و در طول مسیر تقریبا 40 هزار گالن سوخت مصرف می کند حال که پای اعداد و ارقام در این سفر طولانی به میان آمد برای درک بهتر این سفر اطلاعات بیشتری به شما خواهیم داد تا بتوانید آگاهانه نسبت به انجام این سفر تصمیم گیری کنید. در طول پرواز این مسیر حدود 70 هزار بطری آب و دیگر نوشیدنی ها ، 100 هزار بسته بیسکوئیت و خشکبار، 200 هزار عدد چای کیسه ، نسکافه ، شکر بسته بندی شده و 500 هزار پوند یخ توسط مسافران مصرف خواهد شد. این مسافران دو وعده غذای گرم در طول این پرواز صرف می کنندکه هر بار امکان انتخاب غذاهای محلی آمریکا یا آفریقا را خواهند داشت .

حالا با اطلاع از این اعداد و ارقام خواهیم دید که رتبه ششم برای این مسیر بهترین رتبه در لیست ده تایی ماست.

5. دوحه به هیوستن با هواپیمایی قطر

Doha to Houston on Qatar Airways

مسافت بین مبداء و مقصد 8047 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت و پانزده دقیقه

اما پنجمین رتبه لیست ده تایی ما به مسیر پروازی بین هیوستن و دوحه قطر با خطوط هوایی قطرایرلاین رسیده این پرواز که کمی بیشتر از 16 ساعت طول خواهد کشید با توجه به بعد مسافت طی شده و تغییرات ساعت یکی از طولانی ترین های لیست ما بین خاورمیانه و آمریکاست. هرچند خدمات آسایشی در طول پرواز به بهترین شکل ممکن فراهم شده اما هستند مسافرانی که حاضر به انجام پروازهای طولانی نبوده و حتما قبل از این سفر بیشتر فکر خواهند کرد.

4. دبی به هیوستن با هواپیمایی امارات ایرلاین

Dubai to Houston on Emirates Airways

مسافت بین مبداء و مقصد 8164 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت و بیست دقیقه

شانزده ساعت پرواز مطرح شده در مسیرهای قبلی برای هر فردی خسته کننده است و حتی دقایق پایانی آن شاید کشنده باشد. بنابراین وقتی می گویند در پایان سفر خود مجبور هستید 20 دقیقه بیشتر روی صندلی بنشینید تا به مقصد برسید چه حالی خواهید داشت؟ این دقیقا شرایطی است که در این مسیر پروازی داخل هواپیمای ایرباس A380 امارات با آن روبرو خواهید شد. همین بیست دقیقه اضافه باعث شده تا رتبه چهارم جدول ده تایی ما به این مسیر اختصاص یابد هرچند در شرایط عادی این زمان اصلا مهم نیست اما پس از یک سفر 16 ساعته هر ثانیه آن برای انتخاب طولانی ترین پروازها مهم و تاثیرگذار است.

3. دبی به لس آنجلس با هواپیمایی امارات

Dubai to Los Angeles on Emirates Airways

مسافت بین مبداء و مقصد 8335 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 16 ساعت و سی دقیقه

با 10 دقیقه وقت اضافه البته پس از 16 ساعت و بیست دقیقه پرواز مداوم برای مسافرت از دبی به لس آنجلس چطور کنار خواهید آمد؟ با توجه به ازدیاد شرکت های تجاری آمریکایی در منطقه خلیج فارس بخصوص شهر دبی شرکت هواپیمایی امارات تصمیم به برقراری پروازی مستقیم از دبی به شهر لس آنجلس گرفت این پرواز که حدود 5/16 ساعت طول خواهد کشید یکی از طولانی ترین پروازهای مسافری بین منطقه خاورمیانه و آمریکاست این شرکت هواپیمایی با استفاده از هواپیماهای بوئینگ 777 خود هر بار حدود 350 مسافر را بین دو کشور جابجا می کند. اگرچه شرکت هواپیمایی یاد شده قصد دارد سختی این پرواز را برای مسافرانش بکاهد اما بازهم این سفر جزو سخترین ها و طولانی ترین های لیست ماست و رتبه سوم را به خود اختصاص داده لازم به یادآوری است که هزینه تهیه بلیت برای این سفر از 1600 دلار تا 14000 (چهارده هزار دلار) در قسمت فرست کلاس خواهد بود.

2. لس آنجلس به بانکوک با هواپیمایی تایلند

Los Angeles to Bangkok on Thai Airways

مسافت بین مبداء و مقصد 8260 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 17 ساعت و سی دقیقه

دومین رتبه این لیست مربوط به مسیر پروازی بین قاره آمریکا و جنوب شرقی آسیاست که پروازی حدود 18 ساعت را تدارک دیده بله درست شنیدید 5/17 ساعت پرواز مستقیم بین دو کشور می تواند کشنده ترین مسافرت برای مسافران باشد . اما جاذبه های گردشگری این دو کشور باعث شده که مسافران دل به دریا بزنند و این سفر را تجربه کنند. این شرکت هواپیمایی با توجه به ارایه خدمات بسیار مناسب خود توانسته از مسافران خود 4 ستاره دریافت کند و به عنوان یکی از بهترین شرکت های هوایی در این مسیر شناخته شود.

1.    لس آنجلس به سنگاپور با سنگاپور ایرلاین

Los Angeles to Singapore, Singapore Airlines

مسافت بین مبداء و مقصد 9500 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 18 ساعت و سی دقیقه

تا کنون صحبت از 16 تا 17 ساعت پرواز برای حضور در این فهرست بوده اما برای کسب مقام نسخت مسیر پروازی بین لس آنجلس تا سنگاپور توانسته با ثبت رکورد 18 ساعت و 30 دقیقه از دیگران پیشی بگیرد و بدون چون و چرا عنوان طولانی ترین مسیر پروازی را به خود اختصاص دهد . شاید بیان این عدد به ظاهر ساده باشد اما تصور گذراندن این زمان در هواپیما برای سفر بسیار خسته کننده خواهد بود و تفاوت ساعت بین مبداء و مقصد در نهایت می تواند مشکلات بسیاری را برای مسافران ایجاد کند حتی با تدابیر بسیار جالب شرکت هواپیمایی یاد شده جهت سرگرم کردن مسافران مثل ایجاد سلف سرویس غذا در طول مسیر نمی توان از سختی این سفر طولانی بکاهد بطوری که بسیاری از مسافران این مسیر از مشکلات مربوط به اختلاف زمانی یا همان جت لگ گله دارند. اما اینجاست که به یاد ضرب المثل بسیار قدیمی خواهیم افتاد که می گوید نابرده رنج گنج میسر نمی شود، چون همانطور که می دانید هر دو کشوراز مهمترین کشورهای گردشگرپذیر درسطح جهان هستند بنابراین مسافران پس از رسیدن به مقصد خود می توانند از زیبایی های هر دو کشور لذت ببرند .

مطلب یدکی ___________________________________________________

نیو آرک ؛ نیوجرسی به سنگاپور با شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاین

Newark to Singapore on Singapore Airlines

مسافت بین مبداء و مقصد 10371 مایل

مدت زمان پیش بینی شده برای پرواز 18 ساعت

این مسیر پروازی که توان قرار گرفتن در صدر جدول ما را دارد بین آمریکا و سنگاپور برقرار شده ودر هر سفر 300 مسافر توسط هواپیمای ایرباس A340  این شرکت بین دو کشور جابجا خواهند شد هرچند این شرکت با تمام وجود سعی در ایجاد آسایش مسافران در این پرواز طولانی را داشته اما بازهم 18 ساعت پرواز مستقیم بین دو کشور هم برای خدمه و هم برای مسافران خسته کننده بوده و هست بنابراین با توجه به بعد زمانی و مسافتی طی شده در این مسیر هوایی می توان اجازه حضور این مسیر پروازی به لیست طولانی ترین پروازهای مسافری جان را صادر کرد.

عماد عزتی

11/1/91

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد