کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

هتل‌های لندن

در شرایطی که پس از اعلام میزبانی «لندن» از مسابقات المپیک در سال 2012، کارشناسان زیادی از رشد چشم‌گیر صنعت گردشگری «انگلیس» به‌واسطه‌ی برگزاری این مسابقات خبر داده‌اند، روز گذشته مقامات صنعت هتلداری شهر «لندن» اعلام کردند که در زمان برگزاری مسابقات المپیک قیمت هتل‌های لوکس این شهر چند برابر می‌شود.

به گزارش فایننشیال تایمز، قیمت یکی از هتل‌های چهار ستاره لندن که در حال حاضر شبی 200 پوند است، در زمان برگزاری مسابقات المپیک به 1100 پوند می‌رسد.

این در حالی است که در ماه ژوئن مجمع تورگردانان اروپا (ETOA)، یکی از سازمان‌های معتبر اروپایی در زمینه گردشگری‌، در گزارشی به تاثیرات منفی المپیک لندن بر گردشگری انگلیس پرداخته و اعلام کرده که این مسابقات می‌تواند تاثیرات منفی نیز برگردشگری این کشور داشته باشد.

مسابقات المپیک می‌تواند کاهش گردشگران عادی را در پی داشته و از سوی دیگر می‌تواند روند روبه رشد صنعت گردشگری انگلیس را کاهش دهد. از سوی دیگر، اختصاص بخش اعظم توانایی شرکت‌های ساختمانی لندن به احداث مجموعه ورزشی ویژه المپیک، روند احداث هتل‌ها در این شهر را کند کرده که این امر در شرایطی که صنعت گردشگری انگلیس به دنبال احیای خود با پایان بحران جهانی اقتصادی است، صدماتی را به این صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است.

انگلیس در سال‌های اخیر همواره در جمع یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان بود و در سال گذشته نیز میزبان 28 میلیون گردشگر بود، این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود کشور انگلیس بویژه شهر لندن در طول برگزاری مسابقات المپیک میزبان 320 تا 400 هزار گردشگر باشند.

در ماه آوریل نیز دولت انگلیس که با مشکل کسری شدید بودجه دست به گریبان است، اعلام کرد که قصد دارد تا در قالب برنامه‌ای 10 ساله، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به 188 میلیارد پوند در سال 2020 رسانده و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند.

در قالب این برنامه ده ساله که رشد 60 درصدی درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس نیز از رقم فعلی 264 هزار نفر، به سه میلیون می‌رسد.

شهر لندن از 27 جولای تا 12 آگوست میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد