کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

سفر ارزان قیمت به بالی

ده قانون طلایی برای لذت رایگان هنگام سفر به جزیره بالی

درمیان ما کمتر کسی هست که آرزوی سفر به جزایر بالی را نداشته و در ذهن خود رویای این سفر را نپرورانده باشد، بی شک یکی از عکس های زیبای این سواحل را در جراید و تبلیغات گردشگری اینترنتی دیده اید ویلاهای زیبا و سواحل بسیار تمیز همه و همه برای جلب توجه هر گردشگری سراسر دهکده جهانی کافی خواهد بود.

هیجان سفر به این منطقه زیبا روی کره زمین هرگز از ذهن ما خارج نشده و باعث پرکشیدن ذهنمان به آن منطقه زیبا می شود اما ناگهان فکر هزینه های این سفر رویایی بسیاری از ما را از ادامه رویاپردازی منصرف کرده و راهی نقطه ای دیگر از کره زمین خواهیم شد.

نگران نباشید ما ده توصیه برای شما داریم که می توانید با استفاده از آنها رایگان از سفرتان به جزیره بالی لذت ببرید. هرچند بالی همیشه در ذهن ما فقط محل اقامت ثروتمندان بوده اما با عمل به قوانین طلایی ما خواهید دید که اصلا اینگونه نیست و با کمی مدیریت و آشنایی با منطقه می توانید با هربودجه ای از این سفر رویایی لذت ببرید.

 البته به یاد داشته باشید که هزینه اقامت و رسیدن به این جزایر را می پردازید . لازم به یاد آوری است که با هر بودجه ای می توانید محل اقامت خود را در بالی انتخاب کنید و با استفاده از تخفیف های ویژه خطوط هوایی یا دریایی خودتان را با هزینه ای بسیار اندک به بالی برسانید. پس نگران این بخش از سفر خود نباشید. خوب حالا که به این جزیره رویایی رسیدید دیگر نگران هزینه ها نباشید و بقیه را مهمان کسب و کار باشید. پس چمدان را ببندید و به توصیه های کسب و کاری ما عمل کنید تا با هم به بالی سفر کنیم البته با تفریحاتی رایگان!!!

1.       از سواحل زیبای بالی رایگان لذت ببرید

از زمانی که بالی به عنوان مقصد گردشگری به دنیای ماجراجویی معرفی شده و خورشید همچنان سواحل زیبای آن را گرم می کند گردشگران علاقمند به سفر و بازدید از دیدنی های این جزیره بوده اند. بسیاری از سواحل این منطقه توریستی رایگان در اختیار علاقمندان و گردشگران بوده اند و دولت و دست اندرکاران گردشگری هم امکانات رفاهی رایگانی را برای جلب نظر هرچه بیشتر گردشگران به این مناطق را فراهم کرده اند. شنا، ساختن قلعه های شنی، آفتاب گرفتن کنار ساحل، بازی های ساحلی ، بادبادک بازی ، تمرینات صبحگاهی یوگا و همچنین تماشای غروب و طلوع خورشید از جاذبه های مهیج رایگان سواحل این جزیره برای گردشگران است. ولی هرگز فراموش نکنید که قبل از پریدن داخل آب به پرچم  هشدار دهنده وضعیت آب توجه کامل داشته باشید تا تفریحات رایگان شما به تخت بیمارستان منتهی نشود.

به عنوان مثال در ساحل seminyak انتهای جاده شماره 66 هر شب قبل از غروب خورشید، صدها گردشگر از سراسر جهان دور هم جمع می شوند و با بازیهایی چون بدمینتون، والیبال ساحلی و نواختن موسیقی محلی کشورشان تا طلوع دوباره خورشید از سفر خود لذت می برند که حال و هوایی بسیار جذاب برای هر گردشگری با جیب خالی فراهم می کند . البته ساحل sanur نیز فقط ایام تعطیلات آخر هفته چنین امکانات رایگان را همراه با امکانات رفاهی در اختیار علاقمندان و ماجراجویانی چون شما  قرار می دهد.

2.       یک وعده شام ارزان قیمت در بازارهای محلی

از اتاق هتل هنگام غروب بیرون بزنید و از تعداد بی شماری غذاهای محلی که در بازارهای محلی تهیه می شوند لذت ببرید. طبق رسوم و آداب قدیمی مردم این جزیره، هر شب درمحله های مختلف بالی بازارهای شبانه ای برپاست که هم برای خرید سوغاتی مناسب است و هم برای لذت بردن از یک وعده غذای خوشمزه محلی و البته بسیار ارزان قیمت یا در حد رایگان . همانطور که می دانید خورد و خوراک در سفرها همیشه از نگرانی های گردشگران است و هزینه های مربوط به آن شاید در برخی کشورها بسیار گران باشد و هزینه قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص می دهد اما این بازارهای شبانه بالی امکان خوردن یک وعده شام واقعا ارزان قیمت را برای گردشگران فراهم کرده اند. منطقه seminyak و sanur بهترین بازارهای شبانه را دارند و غذاهای بسیار خوشمزه محلی مثل انواع کباب، مرغ بریان، ماهی ، سوپ ، انواع نودل با سبزیجات و شیرینی در کنار میوه های استوایی در این بازارهای شبانه فروخته می شود و شما می توانید با کمتر از 4 دلار وعده غذایی بسیار کامل همراه با دسر و نوشیدنی میل کنید ؛ این مبلغ برای اکثر گردشگران بسیار ارزان و در حقیقت رایگان است. نگران آلودگی و بهداشت این غذاها نباشید چون آنها بسیار تازه تهیه می شوند و چیزی برای فرداشب باقی نمی ماند.

3.       موسیقی و رقص های محلی در بالی

اجرای موسیقی زنده و رقص های سنتی جزو جدایی ناپذیر فرهنگ ساکنان اندونزی و البته جزیره بالی است بطوری که هر شب در گوشه و کنار سواحل این جزیره مراسمی به صورت رایگان برگزار می شود. این مراسم که در حقیقت برای جشن ها ، تشعیع جنازه و تولد نوزاد برپا می شود هر شب در قسمتی از جزیره می تواند شما را به خود جلب کند . پس نگران از دست دادن آنها در طول سفرتان نباشید. اگرچه با انبوهی از تبلیغات تورهای بازدید از این مراسم مواجه خواهید شد اما عجله نکنید و زود دست به جیب نشوید کافی است که کنار ساحل کمی قدم بزنید و منتظر بمانید تا یکی از این مراسم سنتی را ببینید و صد البته که سازمان گردشگری بالی نیز اقدام به برپایی مراکزی رایگان برای تماشای اینگونه مراسم و تجمع گردشگران کرده است. حالا پس از میل کردن یک وعده شام خوشمزه محلی به سمت ساحل قدم بزنید تا مجانی از دیدن این مراسم سنتی لذت ببرید.

مراکز آموزش sanur و ubud gamelan جزو مراکز آموزشی رقصهای سنتی بالی هستند ، کافی است که حدود ساعت 8 شب به نزدیکی یکی از این دو مرکز برسید یقین داشته باشید که مسئولان این مراکز از شما برای تماشای تمرینات شاگردانشان دعوت و با نوشیدنی خنکی از شما پذیرایی می کنند.  هرگز دست رد به سینه این دعوت نزنید چون فرصت طلایی را از دست داده اید. شما می توانید از مسئول پذیرش هتل در مورد این جشن های هفتگی نزدیک هتل محل اقامت خود نیز اطلاع کسب کنید.

4.       سری به کارگاههای مجسمه سازی و هنری بزنید

بطور کلی صنایع دستی و پیکره تراشی در این جزیره رونق بسیار دارد و اگرچه قیمت این مصنوعات در بازار فروش بسیار گران هستند اما شما می توانید به صورت رایگان از مراحل تولید آنها بازدید کنید. کارگاههای مجسمه سازی و صنایع دستی که بین دو روستای sanur و ubud واقع شده اند همگی به عنوان جاذبه هایی رایگان برای گردشگران هستند. به عنوان مثال 20 کیلومتری شمال روستای Batuan تعداد زیادی از کارگاههای پیکرده تراشی و مجسمه های سنگی می تواند ساعت ها هر گردشگری را مجانی به خود مشغول می کند. صنعت گران  این منطقه در کارخانه های ریسندگی و بافندگی علاوه بر مجسمه های سنگی، پارچه های بسیار زیبایی هم تولید می کند با کمی حوصله می توانید بهترین سوغات را با ارزان ترین قیمت تهیه کنید. مصنوعات ساخته شده در کارگاههای این منطقه آنقدر متنوع هستند که اگر واقعا قصد دارید از تمامی کارگاهها بازدید کنید یک هفته باید در این منطقه اقامت کنید.

5.       مراکز آموزش نقاشی و تولید آثار هنری بالی

اگر اهل هنر نقاشی هستید بدون شک آثار معروفی از این منطقه را دیده اید . بطور کلی نقاشی منطقه از شهرت جهانی برخوردار است بنابراین آموزشگاهها و مراکز هنری بسیاری آماده سرگرم کردن شما علاقمند به هنر نقاشی خواهند بود ubud به عنوان مرکز نقاشی بالی به جهان معرفی شده است. پس اگر هنرمند گردشگر هستید می توانید در این آتلیه ها با تمام سبک های نقاشی در بالی آشنا شوید البته گاهی می توانید دست به قلم شوید و اثری در بالی خلق کنید.

6.       با ساکنان این جزیره زیبا چای بنوشید

بطور کلی هر منطقه در این کره خاکی دارای نوشیدنی های سنتی و محلی مخصوص به خود است. جزیره بالی هم نوشیدنی های مخصوص به خود زیاد دارد که اکثرا خواص دارویی دارند. بنابراین می توانید در کنار یکی از ساکنان محلی بالی چند فنجان چای محلی یا نوشیدنی هایی گیاهی بنوشید بی آنکه نگران صورتحساب باشید. این تفریح که همانند مراسم چای در چین و ژاپن حالت سنتی به خود گرفته با این روش برای شما که اقتصادی سفر می کنید هیچ هزینه ای نخواهد داشت، ولی خاطراتی شیرین و بیاد ماندی به شما هدیه می دهد. به یاد داشته باشید که در این مراسم نوبت نوشیدن را رعایت کنید چون هر دوی شما (مهمان و میزبان) باید از یک فنجان بنوشید.

7.       لذت بازدید از کارخانه تولید نمک دریایی

یکی از صنایع رایج این جزیره زیبا تولید نمک از دریاست که راز و رمز این کار سالهاست سینه به سینه بین مردم منطقه نسل به نسل منتقل شده است ؛ اینبار شما می توانید از این راز و رمز ها سردرآورید و از نزدیک این مراحل را نظاره گر باشید و گاهی هم آستین بالا بزنید و همکاری کنید. اگر مدتی کنار مراکز تولید نمک بایستید حتما دعوت به کار می شوید این تجربه برای گردشگران تجربه ای نمکی خواهد بود  و اینجاست که سختی تولید نمک را خواهید چشید. در این تفریح می توانید عکس های به یادماندی بسیاری تهیه کنید و به عنوان خاطراتی بامزه همراه خود به منزل ببرید.

کارگاههای تولید نمک AMED و GARAM در واقع از معروفترین کارگاههای تولید نمک در بالی هستند که هر ساله تعداد زیادی گردشگران را  به سمت خود خود جلب می کنند اگر علاقمند به تجربه کار در کارگاه تولید نمک از دریا هستید می توانید یک روز کامل همراه کارگران این کارگاهها، نمک تولید کنید و در انتهای روزکاری وعده غذایی رایگان اما خوشمزه دریافت کنید.

8.       عکاسی از قایق های بادبانی رنگارنگ

اگر در ماههای آگوست تا اکتبر یعنی از مرداد تا آبان به این جزیره گرمسیری سفر می کنید حتما این تفریح رایگان را جزو برنامه های خود قرار دهید، این فصل که در واقع فصل ماهیگیری برای بومیان جزیره بالی است و دل به دریا می زنند با قایق های رنگارنگ خود صحنه هایی خارق العاده را برای عکاسی در اختیار شما خواهند گذاشت. این قایق های بادبانی با بادبانهای رنگارنگ خود  همانند دست های بزرگ ماهی های رنگارنگ روی امواج دریا شناور شده و این سو و آن سو می روند. اگر تا بعداظهر تحمل کنید وقتی این قایق ها به ساحل بازمی گردند می توانید ماهی مورد علاقه خود را تازه تازه به قیمتی بسیار مناسب بخرید و روی آتش کنار ساحل کباب کنید و طعم واقعی ماهی تازه را در بالی تجربه کنید.

9.       شرکت در جشنواره هندوهای ساکن بالی

همانطور که قبلا هم گفته شد در روزهای خاصی از هفته و همچنین ایام مذهبی گروهی از هندوهای ساکن این جزیره رویایی با برپایی جشنی مذهبی از معبد در مرکز شهر به سمت دریا حرکت می کنند و در کنار ساحل مراسم آیینی خود را ادامه می دهند. این مراسم بیشتر هنگام سوزاندن اجساد توجه گردشگران را به خود جلب می کند . البته مراسم مذهبی بسیاری در ماه مارس یعنی اسفند و فروردین هر سال انجام می شود بنابراین در این ماه هرگز اینگونه جشن های سنتی را از دست ندهید برای بازدید از اینگونه مراسم می توانید به سواحل SANUR، KUTA، SEMINYAK وCANGU بروید و از این مراسم مذهبی لذت ببرید و البته تعدادی عکس یادگاری نیز همراه خود بیاورید.

10.   قدم زدن در باغها و پارک های بالی

بطور کلی جزیره بالی معروف به مناظر طبیعی و خیره کننده از نظر پوشش گیاهی منطقه است بنابراین با یک دست لباس راحت و خنک و البته کفش های مناسب، قدم زدن در این پارک ها و باغ ها را تجربه کنید و از دیدن این مناظر زیبا و بی نظیر رایگان لذت ببرید. اکثر پارک ها و هتل ها فضای سبز خود را رایگان در اختیار گردشگران قرار داده اند اگر علاقمند به این تفریح رایگان هستید می توانید در مناطق SANUR وTJAMPUAN و کنار رودخانه WOS حتی از باغ های خصوصی هم دیدن کنید و عکس های زیبایی از طبیعت آنجا بگیرید.

 حالاکه از این ده دستور طلایی مطلع شدید می توانید با استفاده از این راهکارها سفر خوشی را در بالی تجربه کنید البته با کمترین هزینه و پس انداز خود را برای سفرهای آتی نگهدارید، هرچند کسب و کار راهکارهای زیادی برای ارزان سفر کردن شما به گوشه و کنار دهکده جهانی ارایه خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد