کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

توریسم خوراک

شهرت رستوران‎های پرو درسراسر جهان و تلاش برای معرفی سنت های آشپزی دراین کشور ظرف 6 سال گذشته، سبب جذب میلیون هاگردشگر خارجی به سرزمین و خاستگاه اصلی این غذاها شده است.

به گزارش خبرگزاری پرو، به نقل از «آلساندرو گارو» از شرکت مشاوره توسعه بازاریابی پرو، تا پایان سال 2013 بیش از 1.5 میلیون گردشگر خارجی تنها با هدف «توریسم گاسترونومی» یا گردشگری خوراک و غذا، به این کشور سفر کرده‎اند . این رقم برابر با 40 درصد از کل کل 3.1 میلیون گردگشران خارجی است که هرسال، به این کشور سفر می‎کنند.

 طبق همین گزارش به نقل از شرکت« ال کومیریکو» گردشگران غذا و خوراک روزانه، به طور میانگین 130 دلار امریکا برای صرف غذا  دررستوران‎های برتر پرو هزینه می‎کنند.

 «نیکلا استاکیف»سرآشپز شاغل در پرو در بررسی‎های انجام شده توسط شرکت ال کومیریکو می‎گوید:« تا شش سال پیش تنها 7 درصد از گردشگران خارجی که به پرو می آمدند ، با غذاهای محلی آشنایی داشتند و گردشگری خوراک و غذا آنان را به پرو کشانده بود اما اکنون موفقیت بزرگی است که با همکاری صنعت گردشگری و رستوران‎های کشور درسال‎های اخیر تلاش‎های گسترده‎ای برای آشنا کردن خارجی‎ها با میراث غنی و متنوع پخت انواع خوراک وخوردنی در پرو نتیجه داده است. »

 به گفته استاکیف بیشتر گردشگرانی که با هدف آشنایی با سنت‎های خوراک و آشپزی به پرو می‎آیند از کشورهای آسیایی هستند و 35 درصد بقیه نیز از بازارگردشگران ژاپنی با روحیه اپیکوریستی خاص ژاپنی است. گردشگران چینی نیز با 25 درصد سهم بالایی دارند.  بقیه توریست‎ها نیز شامل گردشگران مکزیکی، آرژانتینی و آلمانی  هستند که در قالب تورهای گردشگری به این کشور می‎آیند.

 به گفته ناظران صنعت گردشگری پرو این نوع گردشگری به ویژه ازآن رو اهمیت دارد که در فصل‎هایی که گردشگری و طبیعت‎گردی رونق ندارد، این نوع توریسم تا حد زیادی کاهش تعداد گردشگران را دربخش‎های دیگر جبران می‎کند زیرا خوردنی‎های محبوب و سنتی پرو در همه فصل‎ها قابل تهیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد